Інформація буде корисної всім вчителям, що готують учнів до державної підсумкової атестації з іноземних мов.
Як відомо, державна підсумкова атестація з іноземних мов відбудеться 20 травня 2016 року за єдиними завданнями, підготовленими експертними групами та міжнародними організаціями. Тестові завдання державної підсумкової атестації будуть відповідати чинним Програмам з іноземних мов і будуть зорієнтовані на наступні рівні Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти: В1 - для загальноосвітніх навчальних закладів та B2 – для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов.
Про вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів можна прочитати в Наказі Міністерства освіти і науки України № 94 від 08.02.2016 року.
Зверніть увагу, що для випускників шкіл, які склали міжнародні іспити на знання іноземних мов у поточному році , отримані сертифікати будуть зараховані як державна підсумкова атестація, а у додаток до атестата буде виставлена оцінка 12 балів. Для учнів загальноосвітніх навчальних закладів рівень сертифікату має бути від В1, а для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов – В2 відповідно.
Які саме міжнародні сертифікати (дипломи) будуть братися до уваги? - IELTS, TOEFL, Cambridge English Language Assessment, Pearson Test of English – англійська мова; - Deutches Spraehdiplom (DSD), Osterreichisches Spraehdiplom Deutsch (ОЗВ), Goethe-Zertifikat В], Goethe-Zertifikat B2 -німецька мова; - DELF/DALF - французька мова; - DELE – іспанська мова.
Англійська мова
Нагадуємо, що ознайомитися з форматом, критеріями оцінювання ДПА з англійської мови, а також безкоштовно пройти інтерактивні тести рівнів В1 та В2 можна на сайті www.dpa2016.com.ua
А найкраще підготуватися до ДПА з англійської мови допоможуть посібники з тестами від видавництва MM Publications:
Go for Ukrainian State Exam (Level B1)
Go for Ukrainian State Exam (Level B2)
За додатковою інформацією стосовно матеріалів для підготовки до ДПА з іноземних мов, а також тематичних семінарів/ вебінарів звертайтеся до менеджерів компанії Лінгвіст: 044-599-32-28, info@linguist.ua
Готуємося до іспитів разом!
Триває онлайн тестування від видавництва "Макміллан". За підтримки Міністерства Освіти з 16 лютого по 16 березня видавництво "Макміллан" проводить безкоштовне онлайн тестування, розроблене спеціально для учнів 10-11 класів.
Деталі та реєстрація на сайті www.macmillanukraine.com у розділі "Тестування".
Як складатимуть ЗНО у 2016 році: п’ять особливостей
Міністерством освіти і науки визначено деякі питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2016 році. Відповідний наказ підписаний міністром освіти і набуде чинності після реєстрації в Міністерстві юстиції.
1. Документом визначено, що зовнішнє незалежне оцінювання в 2016 році буде проведено у період з 05 травня до 10 липня.
2. Кожен зареєстрований учасник зовнішнього незалежного оцінювання матиме право скласти тести не більш як iз чотирьох навчальних предметів.
Читайте також: Затверджено умови прийому абітурієнтів на 2016 рік. Сім нововведень
3. До програми проведення ЗНО включено тести з 12 навчальних предметів: українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, а також тести з іноземних мов - англійської, іспанської, німецької, російської та французької.
4. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури (українська мова), а також із математики або історії України (період ХХ - початок ХХІ століття) будуть зараховані як результати державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти.
5. Тестування у 2016 році проводитиметься за програмами ЗНО, затвердженими минулого року.
Джерело: Osvita.ua
Підготовка до ЗНО з англійської мови: з чого починати? (download doc)
Це запитання мучить багатьох, особливо тих, хто не може похвалитись дуже хорошим рівнем володіння мовою або описує свою підготовку фразою «треба з нуля». Що ж, допомога є у вигляді плану з поясненням кожного пункту. А якщо після статті ще залишаться запитання, сміливо залишай у коментарях. Відповідь неодмінно буде.
Наразі план дій у форматі Запитання – Відповідь. Літер багато, але ж ніхто не змушує читати все :) Вибирай те, що цікавить саме тебе:
1. Який твій теперішній рівень?
Важко радити «роби те», «читай те», не знаючи рівня мови учня на даний момент, тим більше якщо йдеться про підготовку до ЗНО. Тому на самому старті треба визначити орієнтовний поточний рівень. Для цього проходимо тест, наприклад, той, який дає British Council: тест.
Навіщо? Щоб знати, які підручники потім шукати. Щоб бачити, в яких темах «темінь», в яких «десь чув дзвін», а в яких знаєш, де він).
2. Що треба знати про ЗНО?
Перш ніж починати готуватись до зовнішнього тестування з цього предмета, треба знати, які аспекти перевіряють тести, якими видами завдань.
Нагадаю: ЗНО з іноземної – це 43 завдання = 42 тестових + 1 з розгорнутою відповіддю. Загалом – це 6-7 текстів різної довжини та форми. Їх треба прочитати, зрозуміти, щоб відповісти на запитання, підібрати заголовки до абзаців або вибрати пропущену фразу чи слово. Це якщо коротко. Більше тут: 1) характеристика тесту з англійської мови; 2) тести минулих років.
3. Як знати, що вчити?
Далеко ходити не треба. Треба взяти програму ЗНО, добряче її вичитати, знову-таки побачити в ній щось знайоме, а щось нове. А далі переходити до роботи.
4. В програмі все досить загально, з чого конкретно починати?
Раджу починати з граматики, за якою і лексика підтягнеться. Є чимало хороших граматичних посібників з вправами, за допомогою яких можна цікаво розбирати та закріплювати теми. Це можуть бути різнорівневі серії Grammar in Use, Grammarway, Oxford Practice Grammar або комплекти (підручник + робочий зошит) британських видавництв.
Зазначу, що «з нуля» граматику самостійно вчити дуже важко, виникає море запитань, тому раджу заручитись додатковою допомогою, щоб було кому їх ставити.
5. Як готуватись, крім вивчення граматики?
З цим пунктом не все так просто, оскільки ніхто точно не скаже, які слова зустрінуться в тому чи іншому тесті. Незважаючи на те, що такий список є (файл: ЗНО. Лексичний мінімум), в ньому у алфавітному порядку розміщені гори слів, проте можу собі уявити, як нудно, водночас важко і неправильно опановувати мову, лише вивчаючи слова, без контексту.
Тому краще багато читати. Якщо вже маєш гарний посібник, то в ньому обов’язково знайдуться цікаві, сучасні тексти, інтерв’ю, діалоги, статті, листи. А в них – відомі та нові слова, які набагато цікавіше й легше вчити саме в контексті, в межах вивчення однієї теми спілкування (перелік цих тем також є в програмі ЗНО).
Крім того, онлайн ресурсів на сьогодні безліч, лишається знайти цікаві для тебе.
Ще додам. Любиш слухати музику? Слухай, але з текстом пісень та словником. Любиш фільми чи серіали? Переглядай, але з субтитрами. Ось тобі й лексика в невимушеній формі.
6. Як готуватись до письмового завдання?
Писати і ще раз писати. З помилками чи без – по-різному буває. Але погодься: важко навчитись писати, лише читаючи те, що інші написали. Тому треба брати критерії оцінювання цих завдань, спершу дуже добре з ними ознайомитись, а потім – теми завдань,шаблони та тренуватись писати своє. Як орієнтир, ось зразок.
7. Що треба вчити, для того щоб успішно скласти ЗНО з англійської?
Відповідь загальна та трохи банальна. Але іншої не придумаю, бо буде неправильною.
Зацікавлено та систематично працювати з мовою на підвищення свого теперішнього рівня. Працювати з повними тестами ЗНО, читати, писати і говорити. Так, говорити теж потрібно, адже говоріння з письмом дуже тісно пов’язане. Той, хто вміє гарно говорити, вміє й писати (вимову до уваги поки не беру).
8. Які найскладніші завдання на ЗНО з іноземної?
У кожного вони будуть свої. Однак найпоширеніші – це завдання так званого TASK 5, де потрібно додати прощені слова в тексті. Складність в тому, що з-поміж 4 синонімів або схожих слів потрібно вибрати одне правильне. Треба дуже добре знати і відчувати слова, а це важко, оскільки в конкретному випадку можуть ніби-то підходити й кілька слова.
У програмі можна знайти інформацію, за якою для ЗНО потрібно володіти лексичним запасом з 2500 слів. Однак це дуже орієнтовне число. Тим паче не варто якось намагатись витрачати час на точний підрахунок свого багажу слів.
Тому підготовка до цього виду тестових завдань полягає в «підтягуванні» лексичного словничка, читанні найрізноманітніших матеріалів: текстів, статей, новин, діалогів, у вивченні слів, фраз, повторенні їх, письмовому та усному їх уживанні.
Для багатьох складним, звичайно, є письмове завдання (див. №6), а також TASK 2, в якому треба зрозуміти не один абзац та підібрати заголовок до нього, а весь текст і відповісти на запитання до нього. Складність в тому, що запитання/завдання йдуть не в порядку подачі інформації в тексті, часто можуть стосуватись головної думки чи конкретної фрази. Підготовка: див. питання №5.
9. А чи достатньо буде займатись лише зі збірником для підготовки до ЗНО, який видається щороку?
Маленький вступ. У багатьох майбутніх ЗНОшників початковий етап підготовки затягується, перетворюючись на довготривалий пошук різних матеріалів, підручників, табличок і тому подібного. Таким чином, ці пошуки можуть підсвідомо сприйматись як безпосередня підготовка. Хоча це хибне відчуття. Або ж з точністю до навпаки: як тільки виходять у світ нові посібники – збірники ЗНО, з їх купівлею приходить відчуття, що все – половина справи зроблена.
До чого це? З досвіду скажу, що одного збірника замало (це не стосується хіба що категорії «upper-intermediate» учнів, яким може бути достатньо проглянути його, аби щось повторити. Хоча він їм буде справді нецікавим). З одного боку, у збірнику є і теорія, і тестові завдання, і повні тести з відповідями. Але великий його недолік – в монотонності, сухості, а подекуди й помилках. Мову, грубо кажучи, без картинок, без звучання, вчити важко. Мова – «живий організм», і вчити її треба в живому вигляді: читаючи, слухаючи, переглядаючи, спілкуючись…
Безумовно, як кажуть, «на безриб’ї і рак – риба». Якщо немає можливості (а частіше всього бажання) займатись «живою» мовою, то краще зі збірником, ніж ні з чим. Але якщо поставлена висока планка, тоді – читай ще раз відповіді на всі запитання))).
10. Чи реально вгадати багато відповідей?
Навряд чи. Для того й ввели минулого року «поріг», щоб виключити можливість проходження тих абітурієнтів, які просто вгадали певну кількість відповідей. Відповім коротко, розраховувати на велику кількість вгадувань не варто. Як сказала 200-бальниця Настя Кравець: «Не треба чекати дива: що на ЗНО зможеш здати на 190, хоча вдома набираєш 170. Так не буває» Треба реально оцінювати свої сили, а краще – посилювати їх, щоб досягти бажаного результату.
GOOD LUCK!
Редактор: Ольга Мілінчук
Критерії оцінювання завдань з розгорнутою відповіддю в сертифікаційних роботах ЗНО 2016
Хто здасть ЗНО-2015 – пояснення від директора франківського РЦОЯО
Нормативні документи ДПА 2015 року
Графік проведення ДПА у 2015 році
Проведення ДПА в основній школі у 2015 році (9 клас)
Збірники завдань ДПА-2013 у основній школі (9 клас)
ДПА-2015 з іноземних мов в основній школі (9 клас
ДПА-2015 з іноземних мов в основній школі (9 клас)
Атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі і складається з трьох частин (читання, використання мови та письмове повідомлення) за матеріалами, підготовленими вчителем.
При цьому необхідно дотримуватися основних вимог щодо підготовки завдань, насамперед - відповідності завдань рівням зазначених у державних стандартах та навчальних програмах для загальноосвітніх навчальних закладів: рівень А2+; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов рівень В1.
Матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості в учнів умінь за двома видами мовленнєвої діяльності та виявляти рівень володіння учня (учениці) іноземною мовою.
Вчитель формує завдання з трьох вищезазначених складових відповідного рівня відповідно до типу навчального закладу на окремому бланку. До складу матеріалів має входити: текст для читання з одним післятекстовим завданням; текст із пропущеними словами на використання мови та одного завдання для написання письмового повідомлення.
Кількість варіантів готується вчителем відповідно до кількості учнів у класі, які виявили бажання проходити атестацію з іноземних мов. Кожен (кожна) учень (учениця) отримує окремий варіант. Правильність виконання завдань оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. На виконання усіх завдань відводиться одна астрономічна година.
Вимоги до складових частин атестації.
Перше завдання – читання тексту та виконання післятекстового завдання. Мета – виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти тексти самостійно, у визначений проміжок часу.
Типи текстів: статті із періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.
Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар); запитання з короткими відповідями (2-3 слова); встановлення логічного порядку простого тексту; знаходження аргументів та висновків; встановлення зв’язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв. Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.
Друге завдання – використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета – визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням вільно спілкуватися іноземною мовою.
Забезпечення: тексти різні за обсягом та складністю, пов’язані із ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчається.
Форми завдань: завдання із вибором однієї правильної відповіді. Завдання полягає у тому, щоб учень (учениця) вибрав (-ла) одну правильну відповідь із чотирьох варіантів відповідей; текст із пропусками для заповнення. Учень (учениця) має заповнити пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана одна правильна відповідь.
Третє завдання – писемне мовлення. Мета – визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям.
Запропоновані завдання: Письмове завдання супроводжуються спеціальними поясненнями, які визначають про що саме учні повинні написати. Від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо). Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо учень надав запис завдання без граматичних та лексичних помилок.
Складено на підставі наказу МОН № 192 від 20.02.15 року «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році».